در حال نوشتن متنی بودم و کلماتی را در دفتر مشق به اشتباه نوشتم. غلط گیر رولی را برداشتم که مطلب را تصحیح کنم ولی غلط گیر هم با من همراهی نکرد. غلط گیر را به طرفی پرت کردم و شاکی از عالم و دنیا، فروشنده و همه شدم. دوستم غلط گیر را برداشت و به راحتی آن را درست کرد، حتی بهتر از اول.

اگه برای شما هم همچین مشکلی برخوردید در ادامه همراه ما باشید.

غلط گیر چیست؟

وقتی با خودکار به اشتباه متنی را می نویسیم و نیاز به اصلاح آن داریم، آن را با مایع سفید رنگی می پوشانیم و وسیله ای که با آن غلط ها را می پوشانیم، غلط گیر است که در انواع رولی و مایع تولید می شود.

تعمیر غلط گیر

گاهی اوقات نوار ممکن است باز و شل شود. خوشبختانه، درست کردن نوار سفید بسیار آسان است. با جدا کردن تلگراف شروع کنید تا بتوانید به چرخ نوار دسترسی داشته باشید. سپس قرقره را سفت کنید تا شلی آن از بین برود. اجزا را دوباره کنار هم قرار دهید و حالا برای همه چیز آماده هستید!

 

  • ابتدا قاب بیرونی را باز کنید. قاب را رو به بالا در مقابل خود قرار دهید. پخش کننده نوار سفید پلاستیکی را روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید. آن را رو به بالا نگه دارید تا آرم رو به شما و سمت نوار رو به پایین باشد. روی یک سطح تمیز کار کنید تا نوار به چیزی نچسبد.

 

باز کردن غلط گیر رولی

  • یک پیچ گوشتی سر صاف را در بین شکافی که 2 نیمه به هم متصل می شوند، فرو کنید. قاب از 2 نیمه متصل تشکیل شده است و می توانید خط اتصال آنها را از مرکز قسمت باریک مشاهده کنید. یک پیچ گوشتی بردارید و به آرامی آن را داخل شکاف قرار دهید.
    ترک را به زور از هم جدا نکنید وگرنه ممکن است آن را بشکنید.

 

باز کردن چسب رولی

 

  • فشار ملایمی وارد کنید تا 2 نیمه قاب جدا شود. هنگامی که پیچ گوشتی را در شکاف فرو کردید، شروع به اعمال فشار ملایم و رو به پایین کنید. به آهستگی افزایش فشار را ادامه دهید تا زمانی که صدایی را بشنوید که نشان می دهد آنها در حال جدا شدن هستند.
    مواظب باشید لبه های محل اتصال دو نیمه با پیچ گوشتی تراشه یا ترک نخورد.

تعمیر چسب رولی

 

  • از انگشتان خود استفاده کنید تا 2 نیمه را از هم جدا کنید. هنگامی که می شنوید و احساس می کنید که نیمه های قاب از هم جدا می شوند، پیچ گوشتی را بردارید و با نوک انگشتان خود فشار وارد کنید تا جداسازی آنها تمام شود. چرخ نوار سفید را می بینید که به 1 نیمه تلگراف متصل شده است.

تعمیر غلطگیر رولی

  • نیمی از تلگراف را به سمتی دراز کنید که چرخ نوار چسب رو به بالا باشد. هنگامی که درب پلاستیکی را باز کردید، نیمه‌ای را که حاوی چرخ نوار است، پایین بگذارید تا کار روی آن آسان‌تر شود. سمت پخش کننده نوار را رو به بالا به سمت خود نگه دارید.

 

تعمیر غلطگیر رولی

 

  • از نوک انگشت خود برای بی حرکت کردن پایین چرخ بزرگتر استفاده کنید. نیمی از تلگراف را با چرخ نوار ثابت با یک دست نگه دارید. انگشت اشاره دست دیگر خود را بین قرقره ها قرار دهید تا چرخ بزرگتر را در جای خود نگه دارید.
    نگه داشتن چرخ در جای خود به شما کمک می کند قرقره نوار را به عقب برگردانید.
    برای ثابت نگه داشتن چرخ نیازی به فشار زیادی ندارید.

 

تعمیر غلط گیر رولی

 

  • چرخ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شروع به سفت کردن نوار شود. در حالی که چرخ بزرگتر را بی حرکت نگه می دارید، فشار کافی را آزاد کنید تا بتوانید چرخ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. نوار سفید بیرون شروع به چرخیدن مجدد روی چرخ می کند و شلی آن سفت می شود.
    چرخاندن چرخ را تا زمانی که شلی تمام شود ادامه دهید، اما آن را آنقدر سفت نکنید که نوار را کلا جمع کند.

 

درست کردن چسب رولی

 

  • 2 نیمه درپوش پلاستیکی دیسپنسر را دوباره وصل کنید. بعد از اینکه شلی را از نوار سفید خارج کردید و قرقره دوباره پیچید، نیمه دیگر دیسپنسر را بردارید و لبه های 2 نیمه را ردیف کنید. با دست‌های خود فشار وارد کنید تا زمانی که بشنوید که به هم می‌چسبند.
    برای اتصال مجدد دو نیمه، نباید نیروی زیادی وارد کنید.
    مواظب باشید لبه هایی که روی نیمه های قاب قرار گرفته اند نشکنید.

 

طرز استفاده از چسب رولی

  • یک نوار کوچک سفید را روی یک تکه کاغذ بمالید تا آن را آزمایش کنید. در حالی که شلی برداشته شده و دستگاه پخش کننده دوباره کنار هم قرار گرفته است، یک نوار کوچک از نوار سفید بیرون را روی یک تکه کاغذ بمالید. از آن همانطور که معمولاً استفاده می کنید آزمایش کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

 

انتخاب بهترین غلط گیر

در فروشگاه لوازم تحریر مجیک نوت می توانید انواع غلط گیر رولی و مایع را با بهترین قیمت و ارسال رایگان خریداری کنید. از مچیک نوت به عنوان یکی از بهترین فروشگاه لوازم تحریر ارزان و باکیفیت خرید کنید.

منبع مطلب:  wikihow.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید